server Amos
více...
Aktivita byla zařazena do ŠVP, neboť rozvíjí klíčové kompetence RVP v tematických okruzích osobnostní a sociální výchovy (osobnostní, sociální a morální rozvoj).
Popis:
Na pozadí dramatického, a bohužel reálného, příběhu šikany si žáci uvědomí, že podobným případům mohou předcházet anebo je podle svých možností řešit. Klíčovým pojmem tohoto semináře je proaktivita, tj. schopnost člověka jednat iniciativně a odpovědně. V modelových situacích se žáci učí tuto odpovědnost za svá rozhodnutí přebírat. Rozvíjejí svoji schopnost hledat reálná řešení konfliktních situací, učí se rozumět motivacím - příčinám jednání. Jejich vnímání situace se proměňuje a na základě sebereflexe vede k hlubšímu poznání sebe sama, svých hodnot i hodnot druhých lidí.
Miroslav Coufal
Koncept: V rámci zájmového útvaru ve škole připravit a realizovat se staršími žáky krátké divadelní představení s interaktivními prvky. Projekt je časově rozdělen do 5ti etap: Motivace; Volba tématu; Prozkoumávání tématu v procesu tvorby; Realizace; Reflexe; Opakovaná realizace před novým publikem + analýza a reflexe. Skupinou žáků, kteří participují na přípravě a na které je vyvíjeno výchovné působení, jsou vybraní žáci z 8. a 9. ročníku. Cílovou skupinou jsou zbývající žáci 2. stupně, kterým je samotné představení určeno (interaktivní publikum)
Cíl: Rozvoj osobnosti žáků a motivace k dalšímu seberozvoji v oblasti prevence patologických jevů.
V pojetí vrstevnického vyučování (participujících žáků z 2. stupně) je uplatněna umělecká forma Divadla Fórum. Zvolená témata jsou prezentována tak, aby provokovala k přemýšlení, srovnávání, aby docházelo k prožívání, k hlubšímu porozumění určitému problému, nikoli k jeho samotnému vyřešení. Je na každém účastníku, aby si sám vyvodil určité závěry. Výsledná interaktivní miniinscenace působí při předvedení jako modelová metoda, jejímž prostřednictvím žáci mohou získávat vědomosti a přenášet je na druhé. Tímto způsobem by mělo docházet u žáků ke změnám v chápání zažitých názorů, jejich kritickému prozkoumávání a vyvozování vlastních hodnocení.
<< zpět / top ^