Zpět na hlavní stránku
  

Projekt Avas džas sikhľol, čhavore!

V listopadu 2006 zahájila ZŠ Křenová 21 realizaci projektu Projekt Avas džas sikhľol, čhavore! (Pojďme se učit, děcka!), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR v rámci programu OP RLZ.

Projekt potrvá do června 2008 a jeho hlavním cílem je pozitivně změnit postoj žáků 2. stupně ZŠ se zdravotním a sociálním znevýhodněním ke vzdělání a jeho významu pro uplatnění na trhu práce. Běžný způsob výuky především ve velkých skupinách (17 a více žáků) neumožňuje dostatečně se věnovat žákům s výukovými potížemi a nemotivuje žáky k zájmu o vzdělávání.

Hlavní náplní projektu je, při zachování kmenových třídních kolektivů, vytvořit v každé třídě pracovní skupinu žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Tato skupina má možnost část týdenní hodinové dotace klíčových předmětů (český jazyk, matematika, jazyky, informatika ad.) pracovat ve speciálních učebnách a pod vedením kvalifikovaného pracovníka využívat širokou škálu didaktického vybavení.

Snížení počtu žáků v pracovních skupinách umožňuje zejména:

  • individuální přístup k žákům,
  • větší zájem žáků o probíranou látku,
  • možnost seberealizace v kolektivu,
  • prostor pro týmovou spolupráci,
  • uplatnění alternativních metod ve výuce,
  • využívání moderních didaktických pomůcek pro každého žáka,
  • zlepšení vyučovacích výsledků,
  • efektivnější uplatnění získaných dovedností ve společných hodinách jednotlivých předmětů kmenových tříd
  • zvýšení školní úspěšnosti, sebedůvěry a zájmu o další vzdělávání.

Realizovaný projekt umožňuje oproti tradičním formám výuky zcela nový a efektivnější přístup ke vzdělávání této cílové skupiny vzhledem k jejím specifickým potřebám a zároveň podporuje principy integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu.

Tvorba závěrečné zprávy k projektu

Santon

Bc. Hana Hadrabová, koordinátorka projektu, uvádí: „Ve dnech 7. a 8. května 2008 jsme se sešli v příjemném prostředí brněnské přehrady k vytvoření závěrečné zprávy dvouletého projektu Avas džas sikhĺol, čhavore! Zúčastnilo se 14 realizátorů projektu. Cílem bylo zhodnotit výsledky práce a připravit podklady pro závěrečnou publikaci. Všichni se shodli, že projektem ověřený nový způsob výuky je jednou z dobrých cest, jak zlepšit studijní výsledky žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.“

Fotogalerie

Školení k interaktivní tabuli

Takhle jsme se zdokonalovali...

Mgr. Ludmila Kotlánová, koordinátorka projektu, uvádí: „Učitelé ve vlastní škole žáky ! Tak to bylo na několika školeních, které měly za úkol zdokonalit pedagogy v práci s interaktivní tabulí. Ta se ukázala v průběhu konání projektu jako velmi přínosná pomůcka pro větší názornost a interaktivitu při výuce.“

Fotogalerie

Tisková zpráva

Mgr. Vladimír Tulka, ředitel školy k tomu uvádí: „Naším cílem je především zajistit znevýhodněným žákům co nejlepší podmínky pro učení a úspěšné zakončení školní docházky. Tento projekt by měl zvýšit právě u těchto dětí jejich sebedůvěru, zájem o lepší výsledky ve škole a další vzdělávání. Průběh první části realizace projektu ukazuje, že výuka v malých skupinách je jednou z mála možností jak s těmito žáky efektivně pracovat.“ Tisková zpráva byla zveřejněna v těchto médiích: Kereka, Romano hangos, Brněnský deník a www.romea.cz

více...

Vrstevnické vyučování v dramatické výchově

DIVADLO FÓRUM na 2. stupni ZŠ v rámci projektu Avas džas sikhl'ol, čhavore!

Cíl: Rozvoj osobnosti žáků a motivace k dalšímu seberozvoji v oblasti prevence patologických jevů.

V pojetí vrstevnického vyučování (participujících žáků z 2. stupně) je uplatněna umělecká forma Divadla Fórum. Zvolená témata jsou prezentována tak, aby provokovala k přemýšlení, srovnávání, aby docházelo k prožívání, k hlubšímu porozumění určitému problému, nikoli k jeho samotnému vyřešení. Je na každém účastníku, aby si sám vyvodil určité závěry. Výsledná interaktivní miniinscenace působí při předvedení jako modelová metoda, jejímž prostřednictvím žáci mohou získávat vědomosti a přenášet je na druhé. Tímto způsobem by mělo docházet u žáků ke změnám v chápání zažitých názorů, jejich kritickému prozkoumávání a vyvozování vlastních hodnocení.

více...

<< zpět / top ^